משה ארבל: "בלי פסקת התגברות – אין משמעות לבחירות"

אסתי פלד No Comments on משה ארבל: "בלי פסקת התגברות – אין משמעות לבחירות"

חה"כ משה ארבל בריאיון ל'קול חי': "אנחנו מחוייבים לפתרון מצוקת הדיור. אין ספק שמענה מיידי יהיה חייב לבוא לידי ביטוי בהסכמים הקואליציוניים"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ משה ארבל (ש"ס) שוחח הערב (חמישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית. בפתח השיחה הוא נשאל מה בכוונת מפלגתו לעשות בנושא הדיור: "אני לא יודע לומר מה תהיה הדרישה מבחינת המספרים, אבל אין ספק שמענה מיידי יהיה חייב לבוא לידי ביטוי בהסכמים הקואליציוניים, אנחנו בוודאי נעמוד על זה. אנחנו צופים ממשלה של 61 לפחות, אנחנו מחוייבים לנושא הזה ומתכוונים ורוצים לפעול יותר בנושא ולהוביל את השינוי. אני שמח שהוועדה המקצועית קיבלה את הערר שהגשנו בנושא קרית גת"

לאחר מכן הוא נשאל מה בכוונתם לקדם בתחום המשפט: "אנחנו באופן חד וברור, מבלי כל קשר לעמדות השותפים שלנו – סבורים שחובה, לטובת חיזוק אמון הציבור במערכת המשפט, לקדם פסקת התגברות. זה לא יגרום לקריסה של המערכת, זה כבר נחקק בעבר והשמים לא נפלו. זה יוכל להביא לפתרון סוגיית הגיוס, כך שאפשר יהיה להתגבר על עמדות פוליטיות של בית המשפט. אנחנו מתכוונים לקדם את זה ואנחנו אומרים את זה בצורה ברורה. בלי זה אין הרבה משמעות לבחירות. מה שהיה לא יהיה. חייבים לשנות את המשוואה".

לדבריו "במדינות מערביות מתקדמות- כמו באנגליה, ביהמ"ש לחוקה יכול להכריז על חוק שהוא לא חוקתי אבל לא יכול לבטל אותו, פה בישראל ביהמ"ש קנה לעצמו סמכות כזו בלי שום הסמכה וזה פוגע בראש ובראשונה באמון הציבור בביהמ"ש".

ארבל התייחס לזעקות הצפויות מצד התקשורת הכללית ביום שבו יקדמו את אותם מהלכים: "אני שמח שלפחות גילינו את פרצופיהם האמיתיים של אותם אנשים שרוממות הדמוקרטיה בגרונם, עד שזה מגיע לזכויות נשות אברכים לצאת לעבודה, וכששר אוצר אומר שצריך לזרוק את החרדים למזבלה. אנחנו לא מתרגשים ולא מהם נקבל הוראות. 'אם הם יעקמו את האף – שיהיה להם אף עקום' כמו שאמר בגין".

לסיום הוסיף ארבל: "לעניות דעתי יש כ-70 מנדטים שמזדהים עם עמדות הימין. אם כולם יצאו להצביע נמצא את עצמנו במדינה יהודית יותר וימנית יותר".



0 תגובות